16 november 2010

Nyinnflytta oliventre

Heisann!
Først må eg berre få takke for en kjempebra respons på det forrige innlegget mitt med ein julepynta heim. Eg sett stor pris på alle kommentarer og nye følgere som har komt til. Og det er so kjekt å få litt tilbakemeldinger på bileta eg legg ut, Takkåtakk:)
Oliventreet mitt vil eg vise fram i dag. Har vokse og trivest so godt inntil husveggen i heile sommer. No har det fått stå i vindfanget nokre dager, men hjelpe kor blad som dett av. Mulig eg gjer noko heilt feil, men innbiller meg det skal stå inne om vinteren, men kanskje har det fått aldeles klimasjokk....er kanskje for varmt inne hos oss, vi fyrer i ovnen og varmepumpa jobber på, har tross alt rive bordkledninga på eine veggen, så vi må holde varmen. Er kun plate, stenderer og papp- tynt med andre ord!

Nyinnkjøpt tidlig i sommer, synest det var stort da, men ser at det har vokst en del på desse månadane.

Ønsker alle ei fortsatt finfin veke!

8 kommentarer:

Nadja sa...

Morn Kristine!
Flotte bilder som vanlig. Jeg kjøpte mitt tre samtidig med deg om jeg ikke tar feil. Skulle ha det inne jeg også, men det drysser bare inne. Så det har kosa seg på terrassen hele sommeren.
Nå etter sommeren har jeg satt det på trappa forran huset. Skal ikke ta det inn, selv om jeg har veldig lyst å ha det inne...det er jo så fiiint! Men varmen tar nok knekken på det da:(
Det kan faktisk stå ute i nedtil 20-25 minus grader har jeg hørt. Så tror ikke vinteren HER i byen skal drepe det hvertfall;)

Nadjaklem!

Jennys fire vegger sa...

Nydelig bilde av gangen, oliventreet gjorde seg der. :o) Jeg har lest mange "oliventreet mitt drysser" innlegg i det siste, men husker ikke hva du bør gjøre selvfølgelig... :o) Du får google det! :o) Lykke til!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Hverdagen vår sa...

Så flotte bilder og flott hjem:)
Første gangen jeg er her hos deg og jeg kommer igjen-
Håper du får en fin onsdag og fin uke

Klem fra Eli

Keiserens Nye Trær sa...

Hei Kristine!

Jeg har hatt mine bare inne, og det går bra det altså. Nå holder de seg best på soverommet, så lenge det ikke er snø i vinduskarmen liksom. Holde det unna vedovn, panelovn og varmepumpe, og sett det lyst så tar det seg sikkert sammen.
Kristian :)

Minmill sa...

Heisann. Da jeg fikk meg Oliventre fikk jeg masse tips fra andre bloggere. Mitt tre står femdeles ut. Oliventre tåler opptil 15 minus grader, men ikke over lengere tid. Jeg kommer til å ta inn mitt tre også, men da blir det plassert på soverommet for der er det alltid kaldt, men lyst. Jorda må aldri bli tørr. Tørt og varmt inneklima vil tørke ut treet slik at bladene faller av, så i gangen din vil det nok ikke trives. Det er jo synd, de er så fine å ha i gangen, men akk. Håper mine tips gjør at oliventreet ditt får et langt og lykkelig liv hos dere.

Li/Småtingene sa...

Hei! Så flott oliventre - og superfin blogg! Første gangen jeg er her inne; det var Elin med Draumesidene som tipsa ;-). Gleder meg til å se flere bilder fra julepyntet hus, altså! Så veldig fint ut!

Legger meg til som følger med det samme, jeg, for hit vil jeg tilbake ;-)

Ha en super dag!

Mayas Verden sa...

For et nyyyydelig juleinnlegg og et koselig besøk ser jeg :) Elsker huset ditt rett og slett. Og ett flott oliventre. her klør jeg i fingrene til advent. Har kjøpt sååå mye fint til jul og jeg bobbler over av ideer.

Må si det atter engang kristine, dette kan du virkelig ♥

Ha en super duper fin uke og helg :)
klem

Kakebakedamen sa...

Liker stilen din - og bloggen din! Legger meg til som følger!
Malin