08 juli 2010

something old, something new & something blue...

På høg tid med litt sommerstemning i stua! Ferien er i gang og før eg gjekk heim frå jobb på torsdag og begynte på sommerferien, kom eg over nokre nydelige blå blomstrer på Mester G.
Blått er no en hærlig sommerfarge! Dei lyseblå sommerputene frå i fjor vart henta fram frå "pute"skapet i 2.etg, og dei passa perfekt til dei store putene eg har hatt på soverommet, så dei fekk flytte ned på midlertidig adresse i sofaen. Det tjukke indiske ullteppet som har varma godt under sofabordet i vinter vart røska vekk, golva vart vaska med furunålgrønsåpe( hører liksom med når en forandrer, å sveipe over så det blir golukt:)  Vips så vart det lyst og sommerstemninga kom til stua. Velkommen! Og det var gjort på en-to-tre!


 Blomstrer som står seg lenge og bra. Det kan vi like:) Anar ikkje kva dei heiter, men finfine er dei.

Goooood sommer vil eg ønske alle fine tittere der ute!
♥ ♥

5 kommentarer:

Anonym sa...

God morgen!
Så deilig med ferie.....barbeint i gresset og solstråler på kroppen (forhåpentligvis).
Delikate og fine bilder. Fin stue du har :D Liker sommerfugl bildet ditt.
Fin sofa også? Er det Ikea sin Karlstad sofa med skjørt dere har (det kan være Slettvoll også :D) Hvis, er du fornøyd med sittekomfor mm? Vi lurer på å invistere ::)
Nyt sommeren, og la oss håpe at den kommer hit til Ålesund/Sunnmøre. Vi drar til Dyreparken i disse dager og håper på sol!!
Ferieklem til en hyggelig blogg!
Klem Kristine ;;))

Svenngården sa...

Hei Kristine!

Kjempefin og lys stue du har! Og det sommerfugl bildet er utrolig flott altså :)
Håper du koser deg masse med ferie!
Stor klem fra Amalie :)

Anonym sa...

Hei:)
for et flott og stilfult hjem du har.dette likte jeg:)
nydelige blommer.
legger deg til blogg lista mi jeg,hit vil jeg mer:):):)
ha en flott ferie:)klem

Gode ønsker sa...

Sofaen er en Karlstad ja, som eg kjøpte kappelaken til.(drøymer om en Slettvoll!:) Sittekomforten er bra, finnes både bedre og verre på markedet. Synest den er fin, men har nok begynt å bli rimelig lei av å vaske trekka... Et tips hvis du kjøper: i sofakatalogen til IKEA står det at enkelte trekk kan vaskes, men på vaskelappen står det kun rens! Det fekk eg erfare. Hadde et linfarga trekk først som vart heilt skjolda etter eg heiv det fort og gale i maskina. Kjøpte det i den trua at det kunne vaskes...
Ha en fin sørlandsferie,håper sola vil skine der!

Kristine

Nina B. sa...

Hei hei ☺

For en herlig stue! Den kan jeg virkelig like, og sommerfuglbildet! Har en ting med sommerfugler jeg og ;) tjihi! Flott blogg med kjempefine bilder.

Her tar jeg turen innom igjen!
klem Nina